Google+

22 octombrie 2012

TURBO buletin 02 - cu îmbunătaţiri


S-a mai terminat o săptămână de tranzacţionare şi aşa cum mi-am propus, am ajuns la TURBO buletin 02. Desigur, am adus unele modificări pe care sper să le apreciaţi. Munca de întocmire a situaţiilor statistice este captivantă şi în timp ce lucrez identific noi provocări.
Să încep cu începutul, adică sa-mi formez privirea de ansamblu. Vreau să ştiu cât reprezintă instrumentele structurale din totalul tranzacţiilor la BVB. Din rapoartele zilnice de piaţă obţinem:



Constat că în această săptămână ponderea instrumentelor structurale a fost de 13,3%. E mult ?, e puţin?? încă nu ştiu... în timp voi afla. Aici analiza se impune a se face după două criterii: ponderea instrumentelor structurale în total tranzacţii respectiv valoarea săptămânală tranzacţionată. În timp vor apărea şi aceste date... doar suntem încă la început.  Totuşi, constat că un segment de piaţă de 17 milioane de lei nu este de neglijat.
Mergem mai departe cu analiza mea şi vreau să văd care au fost cele mai tranzacţionate simboluri. Acest lucru mă ajută să văd care titluri au trezit interesul investitorilor şi desigur aflu ce anume a mişcat cu adevărat piaţa. După prelucrarea datelor zilnice obţin situaţia prezentată mai jos.



Constatăm că petrolul detronează DAX din clasamentul săptămânal şi EBWTITS12 devine cel mai tranzacţionat simbol. Aproape un sfert din tranzacţiile săptămânii au vizat acest titlu. Să înţeleg că petrolul este atît de disputat în piaţă? Posibil să fie aşa.
Merg acum mai departe puţin cu analiza şi încerc să grupez valoarea tranzacţiilor pe activul suport şi pe emitenţi. Constat că de departe petrolul a fost în această săptămână preferinţa traderilor şi totodată văd că există diferenţe semnificative între volumele simbolurilor emise de cei trei emitenţi activi pe piaţa românească.



Desigur şi acest aspect este de urmărit ăn timp. Nu pot generaliza o constatare care a fost valabilă doar săptamâna aceasta. Vor fi necesare analize pe perioade mai lungi de timp ca să tragem concluzii despre lichiditatea tilurilor emise de diverşi emitenţi. Probabil această analiză mă va ajuta la identificarea broker-ului adecvat pentru aceste instrumente. Am considerat util să merg mai departe cu analiza şi mi-am propus să analizez volumele grupate pe activul suport şi simboluri. Pe lângă lucrurile care le-am surprins mai apar şi unele noi. Un prim aspect de menţionat aici este că instrumentele structuate sunt reprezentate (cel puţin până la această dată) la BVB de Certificatele index şi de Certificatele TURBO cu cele două opţiuni ale lor LONG şi SHORT. Mai constatăm un lucru evident: opţiunile covârşitoare în această perioadă au fost SHORT. Desigur, din tabelul de mai jos se mai pot trage şi alte concluzii însă, cel puţin în această etapă, am să mă opresc aici.



Mi-aş dori să aflu impresiile tale despre acest buletin săptămânal şi m-aş bucura mult dacă ai formula propuneri/sugestii de îmbunătăţire a conţinutului.

Constat că mai am mult de lucrat şi la tehnicile de editare... insă consider că este mai bine să fac ceva imperfect decât să nu fac nimic ... Vrea cineva să mă contrazică? Aştept provocarea


NOTE:
1. Tabelele de mai sus s-au obtinut prin prelucrarea datelor din Rapoartele zilnice de piata a Bursei de Valori Bucuresti, disponibile pe www.bvb.ro 
2. Vreau să fac precizarea că acest buletin nu este o recomandare de a investi în aceste instrumente în general sau a unui oarecare simbol bursier în special.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu